Veckan

Igår mötte jag Mia på stan, vi tänkte först ta en mjukglass på torget men vädret blev inte så roligt när vi väl kom ner dit. Så det blev en runda på Synoptik och H&M, sen gick vi och fikade istället. Jag åt frallor och Mia fick en äcklig kaka, hon har sån otur med kakor på Hamrins. :/ Så vi bestämde oss för att åka ner till Ica och så köpte vi Delicato-kakor istället. Dem håller alltid måttet. ;) Strax efter 4 så hämtade Rille mig så åkte vi ut till Pema Däck eftersom han ska köpa nya sommardäck, så dem skulle sätta på hans 18" fälgar på dem nya däcken. Sen nästa vecka skulle dem väl sätta dit dem på bilen. Hade tydligen inte några däck hemma som vi skulle ha. Så vi får vänta lite på dem. :)

Vid halv 1 idag gick jag ner till pappa, skulle få skjuts till barnmorskan av honom när han ändå skulle köra till jobbet efter lunchen. :) Så vid 1 kom jag in till bm, satt och snackade lite sedan kände hon på magen. Kände hur den lille låg, så ryggen är på höger sida, rumpan upp och fötterna och händerna på vänster sida. :) Men det visste jag redan, det ser man på magen ibland. Hehe. Hjärtat låg på 138s/m, lägre än vad det gjort innan. Men jag märkte att bebis sov för det var väldigt lugnt i magen. Sf-måttet ligger på 36cm och jag hade gått upp 2kg till, blää! Men märker att det är vätskan, för det blir jobbigare och jobbigare att ta på sig skorna och mina händer kan jag knappt ha neråt förrän jag känner att dem "fylls". Inte roligt alls. Men det försvinner ju sen efter förlossningen så får försöka stå ut ett tag till. Det är ju inte länge kvar nu, helt galet!! Tänk, om 3-4veckor har vi en liten här! Kan inte riktigt fatta det..

Ikväll kommer en kvinna till oss ifrån TryggHansa för att prata om deras barnförsäkring. Ska bli intressant, hon ska även jämföra med andra bolag så vi får se hur mycket bättre dem är osv. Så halv 6 kommer hon hit iaf.

Måste lägga kyckling i marinad snart så vi kan hinna äta innan hon kommer. Duscha och städa undan lite här ska jag med försöka hinna med. Man vill ju att det ska se bra ut när folk kommer, så inte massa papper och annat mås ligger framme som inte ska vara framme.

Imorgon ska jag tvätta, 12-16. Mamma kommer upp innan och hjälper mig ner med den tunga korgen. Får väldigt lätt sammandragningar nu när jag anstränger mig eller om jag bara vänder mig i sängen. Så får försöka ta det lugnt nu den sista tiden. Klockade dem för någon dag sen och då var det 10minuter mellan varje ungefär. Så det börjar ju gå åt rätt håll. Men vill att det ska vara mindre minuter så man kan få åka in snart. :D

Blir väl en uppdatering på fredag sen när jag går in i v.40.. annars blir det under helgen säkert. Det är ju lite beroende på vad man har för sig under helgen.

Ha en underbar varm vårdag!
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0