v.36

Går in i vecka 36 idag, alltså 5veckor kvar eller 34 dagar. Känns så otroligt skönt att veta att det inte kommer dröja så himla länge tills den lille är ute! Fick en härlig kommentar igår av Rille när han kom hem ifrån jobbet: "Kan inte du föda snart?" Han längtar så himla mycket efter den lille så han vill bara ha ut den han med. :)

Bebis har ofta hicka nu och rör på sig en massa! Magen ändrar form stup i kvarten, hihi. Mitt älskade hjärta! På tal om hjärta, igår var jag hos barnmorskan. Hjärtat slog i 150s/m, mitt sf-mått ligger på 33cm och lite över kurvan fortfarande. Så det blir nog en stor flicka tror jag nog. :) Gått upp 2kg sen sist.. men det spelar ingen roll längre hur mycket jag väger. Tycker inte jag är stor annars förutom magen. Så änsålänge har jag gått upp 10kg, det mesta sitter på och i magen. ;) Men det löser man efteråt. Så fin barnvagn som man har måste man ju ut så ofta som möjligt och visa upp den, haha! Nej jag skojar bara. Men kommer försöka gå ut så mycket jag orkar och har tid med.

I lördags bestämde vi oss för att åka till Karlskrona, så jag ringde Babyproffsen på morgonen och frågade om det skulle funka att hämta barnvagnen samma dag. Brukar annars behöva ringa någon dag innan, så han sa att han skulle försöka få den färdig men att dem brukar ha mycket att göra på lördagar. Så jag tycker det är jättesnällt av dem att ens ta sig tiden att göra det då eftersom det är vi som var sena med att ringa. Så vid 14tiden var vi där och plockade ihop andra saker som behövdes, hämtade barnvagnen och skötbordet. Kändes helt otroligt att ha barnvagnen i bilen äntligen! :D Hämtade även ut Babyboxen där det var massa bra saker i. Sen gav dem oss även en liten skallra i form av en ko, så vi kunde öva oss med den i barnvagnen som hon sa. ;)

Kommer knappt ihåg vad som hänt och vad vi köpt nytt osv till bebis. Men på lördagen när vi kom hem så bäddade jag rent i vagnen och hängde upp leksakerna runt suffletten. Satte sedan upp skötbordet och på söndagen så la jag in alla saker i korgarna, satte på ett fint överdrag till madrassen ovanpå. Så nu är det jättefint här.

Idag skruvade jag ihop babygymmet mest för att se hur stort täcket ska vara under så Mia kan sy ett passande överdrag till det. Så nu får det stå ihopskruvat i ena hörnan i vardgasrummet tills den lille tittat ut. Har även packat skötväskan och bb-väskan så nu kan den lille komma när som, jag är förberedd!

Blev väldigt mycket text nu, men har ju inte orkat blogga på en vecka så det är mycket som händer nu sista veckorna. Så har säkert missat endel nu, men skit samma. Det var nog inte så himla viktigt då. :) Annars får jag skriva ett inlägg till.


35+0

Nu ska jag nog vila en stund. Ha en bra dag!
Puss och Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0