v.38

Torsdagen började med att möta upp Malin för att köa utanför H&M med en hel del andra människor. Helt galet mycket folk som trängdes. Vissa hade kommit dit redan vid 8tiden för att vara först när dem öppnade vid 11. :O Men när vi väl kom in så tycker jag inte det var så himla mycket speciellt, dem hade ju inga baskläder ens.. Mama-avdelningen var rätt liten, men köpte två amningsbhar iaf. Massa söta bebiskläder hittade jag! Så nu får den lille komma så man vet vilket kön det är så man kan köpa en klänning eller en skjorta. ;)

I fredags gick jag in i v.38. Tvättade 7-12, sen mellan tvättningarna så fixade mamma mina fötter, klippte naglarna, filade och smörjde in dem. Var himla skönt. :) Vid 12-tiden käkade vi lunch, pappa hade tagit halva dagen ledigt så han var hemma då med. Så när vi hade käkat så åkte vi till Olofström för dem ville titta till sin stuga och pappa skulle mäta hur mycket staket dem skulle skaffa. Sen åkte vi till Maxi där jag handlade lite gott kött till middagen på kvällen.

Lördag åkte vi till Kalmar, så det blev Babyproffsen där vi köpte en "arm" till våran sängmobil. Sen gick vi in på Baronen där Rille köpte en kudde inne på Hemtex. Kikade lite i någon djuraffär och så med. Men inget mer där. Sen åkte vi ut till Ikea och gick där och plockade på oss det vi skulle ha. Lite barnsaker och saker åt andra osv. Vid 14tiden åkte vi hem och tur det för när vi körde hem så började det ösregna, åska och blixtra. Jätteotäckt var det när det mullrade för det var så pass nära så det skakade i hela bilen. Så det tog lite längre tid hem än vad det gjorde upp just pga vädret.
På kvällen beställde vi kebab sen blev det en film. District 9, rätt okej film. Lite mysko men bra gjort.

Idag har vi tvättat. Skulle egentligen tvätta 7-12 men ingen av oss orkade gå upp då så vi gick ner senare och bokade om till 16-20 istället. Så under dagen har Rille fixat sitt "odlingsakvarie" och Cina och Michael har vart här och fikat, lämnade lite saker till bebis osv. Sen kom Kina upp, vi skulle fota magen nu innan bebis ploppar ut. Dock dog hennes kamerabatteri efter bara några bilder så hon fick ta min vanliga digitala, blir inga superbra bilder med den, men det funkar ändå. Kommer lägga upp några bilder sen när hon fixat dem snygga i photoshop. Även Rille fick agera modell, eller handmodell iaf. ;)

Imorgon ska jag klippa mig vid 10, (om inget oväntat händer ;)) ska bli skönt att bli av med det slitna håret. Funderade även på att färga mig med, men det får nog vänta tills man har råd.

Både jag och Rille har haft en känsla av att den lille kommer innan måndag, än är dagen inte slut. Men har inga värkar eller liknande, dock bara massa sammandragningar. Så vi får väl se, hoppas iaf att innan nästa helg ska h*n va ute. :)

Nu blir det en bild och sen avslut. Blev ganska långt inlägg idag. :)


Ha en kanonbra kväll.
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0