Lucas

Nu var det ett tag sen jag skrev något. Man hinner inte riktigt med att sitta och blogga precis, Lucas tar all min vakna tid. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, vad som hänt under veckan osv. Rille har börjat jobba igen, jag är hemma själv med Lucas. Det är krävande kan jag säga. Tror han har fått kolik, så han skriker väldigt mycket. Helst på kvällarna när vi ska sova. Får gå runt i lägenheten med honom och försöka trösta killen, inte det lättatse precis. Det tar verkligen på krafterna att vara mamma. Kunde man inte tro precis. Men visst, han har sina härliga stunder med. Idag tror jag att jag fick ett riktigt leende av honom när jag bytte blöjan på han. Pussade han på magen och pratade med honom och sen så sken han upp som en sol! :D Det var härligt att se. Han har även bärjat fokusera längre stund på saker, han kollar intensivt på oss och även sina leksaker.

Igår så var han och jag på BVC, vägde och mätte honom. Gått upp 400g och vuxit 4cm, så nu väger han 3950g och är 52cm lång. :) Sen gick vi till hans farmor, sen tog vi tre bussen till Mörrum. Gick där och kikade lite, köpte godis och han fick en "vindsnurra", inte för att han märkte det för han sov så gott i vagnen hela dagen.

Idag har vart en jobbig dag, han är ledsen hela tiden. Man känner sig så dålig som förälder när man inte kan trösta honom, men det är bara att kela med honom och massera magen och hoppas att han blir bättre snart. Ger honom minifom vid varje måltid, så det ska väl ge resultat snart. Står att det kan ta runt 4dagar och vi började i fredags förra veckan.



Vet inte vad jag ska skriva mer. Så ni får möja er med detta så länge.
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Jag lider verkligen med dig! det är jättejobbigt när de små har så ont. Jag är så tacksam för att Hennings magknip försvunnit helt och han sover 10 timmar per natt ( 2 matningar ) :D:D Mitt ända tips jag kan ge dig är att, köp sempers ersättning ( lemolac- för matsmältningsbesvär) och testa och ge honom det ett dygn ( du får nog pumpa ut din mjölk så du inte får stockning ) Det funkade på Henning, har du tur funkar det på Lucas också, och gör det inet det så har du åtminstone testat!! :D Mvh Anna

2010-05-13 @ 20:49:36
URL: http://appelgardensmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0