Länge sen sist..

Det har varit väldigt mycket nu sista tiden, jag har verkligen inte hunnit blogga alls. Lucas tar all min lediga tid och när han väl sover så känner man inget sug efter att blogga. Men ska uppdatera lite nu med det jag kommer ihåg. Kommer kanske bli lite luddigt men ska göra mitt bästa. Blir väl mest om hans utveckling.

Han har varit stark i nacken väldigt länge nu. Fick höra av BVC sk att det är nog för att han har sovit på min mage första tiden, då har han kunnat öva sig mer. Han är så duktig vår lilla kille. :)
Han blir större och större hela tiden, knappt så man kommer ihåg hur liten han var när han kom. Han var ju 48cm lång och förförra veckan när han mättes så var han 52cm. Nu måste det nog va ännu mer, ska mäta och väga honom nästa vecka så det ska bli spännande att se hur mkt han vuxit och lagt på sig i vikt. Man ser på honom iaf att han får mat, för han har fått sådana goa lår och kinder. Även några dubbelhakor. ;) Så härligt!
Jag börjar fundera på om han håller på att få tänder redan, eller det kan ju ta någon månad innan den börjar synas, men den håller nog på att komma ändå. Han dreglar massa och dreglet är "trådigt" som det blir, sen har han vart kass i magen nu två dagar. Lite smått grinig och vill sutta på händerna hela tiden. Så vi får väl se när det lilla grynet kommer upp. :)
Lucas har även blivit så pass lång att han inte kan sova på min mage längre, så nu ligger han i min famn. Mellan armen och mig alltså. Så himla mysigt, han somnar väldigt lätt där. Med nappen i munnen såklart. ;) Han har nämligen börjat ta den igen, har vart lite tjabbigt med den ett tag. Men nu när vi har med en riktig sutt så funkar det bättre.
Han har även börjat le på riktigt, skiner upp som en sol när man tittar och pratar med han. Fick en jättebra bild på honom när han ler med hela ansiktet. Kommer lägga upp endel bilder här som ni ska få se.

Vi började planera dopet nästan direkt efter hans födsel, så nu är kyrkan och lokalen bokad. Jag har planerat allt i minsta detalj. Ska bli så kul. Har även beställt hem saker till tårtorna jag ska göra. Hoppas att dem blir lika fina som bilderna jag har i huvudet. :)





Nehe, nu ska jag byta hans blöja och sen ska han få äta och vi ska glo på film.
Får se när jag uppdaterar nästa gång. Inte lätt att ta sig tid till att blogga när man har en liten krabat som vill ha uppmärksamhet hela tiden. :)

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Mosters lilla stolthet :-D <3

2010-08-13 @ 16:31:45
URL: http://esmivida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0